Jadłospis

Anonimowa skrzynka na sygnały

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1764563
  • Do końca roku: 236 dni
  • Do wakacji: 43 dni

Sposób i tryb realizacji zadań Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 14 w Zabrzu na czas jej ograniczenia i wprowadzenia kształcenia na odległość.

Sposób i tryb realizacji zadań Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 14 w Zabrzu na czas jej ograniczenia i wprowadzenia kształcenia na odległość.

Sposób i tryb realizacji zadań Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 14 w Zabrzu na czas jej ograniczenia i wprowadzenia kształcenia na odległość.

 

1. Zajęcia edukacyjne i pomocy psychologiczno-pedagogicznej w okresie od 25 marca do 10 kwietnia 2020 r. są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia.

2. Uczniów obowiązuje tygodniowy rozkład zajęć obowiązujący w II półroczu zajęć.

3. Zajęcia prowadzone są zgodnie z obowiązującym szkolnym zestawem programów nauczania i planem nauczania.

4. Treści zawarte w programie nauczania będą tak dobrane, aby uczeń mógł je w efektywny sposób zrealizować w warunkach zdalnego nauczania. Z danej partii materiału nauczyciele będą wybierali łatwiejsze treści, a trudniejsze zostaną opracowane po powrocie do szkoły. W nauczaniu na odległość będą realizowane tylko te treści, które są niezbędne do kontynuowania nauki w następnym roku szkolnym.

5. Wykorzystane zostaną różnorodne metody i techniki kształcenia:

- praca na zdalnej Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej pod adresem www.epodreczniki.pl,

- materiały dostępne na stronach internetowych Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych,

- materiały przesyłane poprzez dziennik elektroniczny - Librus Synergia, które mogą być umieszczane w ustalonym, udostępnionym uczniom miejscu (np. Moduł: wiadomości, Moduł: zadania domowe),

- audiowizualne środki przekazu, m.in. programy telewizyjne,

- środki multimedialne, m.in. prezentacje,

- platformy edukacyjne wskazane przez nauczycieli m.in. www.nowaera.pl/naukazdalna, www.matmagwiazdy.pl , www.matemaks.pl i inne,

- interaktywne materiały dydaktyczne,

- aplikacje dostępne w Internecie i na telefonie np. kahoot, learningapps, nearlpod, endomondo i inne,

 - platformy do zajęć online np. Webex, Zoom,

- zasoby YouTube,

- zasoby własne nauczycieli – karty pracy, prezentacje multimedialne i inne,

- podręczniki i ćwiczenia w wersji tradycyjnej.

6. Materiały edukacyjne przygotowane przez nauczycieli są przesyłane poprzez Librus:

 - w klasach I-III SP rodzicom,

- w klasach IV-VIII SP - uczniom i rodzicom,

- w klasach I -III LO głównie uczniom

oraz mogą być dodatkowo udostępniane w innej formie.

7. Ustalono, następujące sposoby monitorowania postępów uczniów oraz sposoby weryfikacji wiedzy i umiejętności uczniów, w tym również informowania uczniów
lub rodziców o postępach ucznia w nauce, a także uzyskanych przez niego ocenach:

- odsyłanie przez uczniów poprzez moduły wiadomości, zadania domowe w e-dzienniku Librus,

- odsyłanie prac pisemnych na pocztę elektroniczną wskazaną przez nauczycieli,

- wykorzystanie komunikatorów internetowych – łączenie się on-line z uczniami poprzez Skype, Messenger, WhatsApp, Viber, Zoom, i inne ustalone przez nauczyciela,

- podsumowanie wyników w aplikacjach sportowych.

8. Ocenie podlegać będą następujące rodzaje aktywności uczniów:

- prace pisemne – karty pracy, referaty, krzyżówki – odsyłane nauczycielowi wskazanymi kanałami komunikowania się,

- zeszyty ćwiczeń udostępnione przez wydawnictwa w formie elektronicznej,

- samodzielnie wykonywane przez uczniów – albumy, prezentacje multimedialne, plakaty, hodowle, modele i inne wskazane przez nauczyciela,

 - samodzielna praca ucznia w oparciu o materiały udostępnione przez nauczyciela,

 - odpowiedzi ustne z wykorzystaniem komunikatorów internetowych,

 - inne zaproponowane przez nauczyciela.

9. Uczeń zobowiązany jest:

- systematycznie, codziennie korzystać z dziennika elektronicznego, czytać wiadomości i realizować zalecenia nauczycieli,

- systematycznie realizować materiały zlecone przez nauczyciela,

- brać udział w zajęciach online,

- korzystać z narzędzi dydaktycznych zgodnie z ich przeznaczeniem,

- przeczytać zalecone materiały, teksty literackie i źródłowe,

- odsyłać nauczycielowi opracowane materiały poprzez dziennik Librus, na adres e-mail lub w inny ustalony sposób w terminie,

 - przestrzegać zasad BHP podczas pracy,

- wykonywać testy, zadania zlecone przez nauczyciela w określonym przez niego terminie,

- w przypadku trudności w realizacji materiału/zadania niezwłocznie poinformować o tym nauczyciela w celu ustalenia formy pomocy.

10. Nauczyciel:

 - wskazuje uczniowi sposób i formę realizacji zagadnień,

 - wspiera ucznia w procesie dydaktycznym,

 - motywuje do systematycznej pracy,

- uwzględnia możliwości psychofizyczne uczniów.

 - wykorzystuje w kształceniu na odległość różnorodne metody, formy i techniki uwzględniające możliwości ucznia,

 - monitoruje i sprawdza wiedzę uczniów oraz postępy w nauce,

- informuje ucznia o sposobie sprawdzania wiedzy i umiejętności oraz oceniania jego osiągnięć edukacyjnych,

- nauczyciele prowadzący zajęcia rewalidacyjne oraz zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej monitorują i wspierają uczniów i ich rodziców w procesie kształcenia na odległość z wykorzystaniem platformy Librus.

11. Za wykonane zadania uczeń otrzymuje ocenę wagi 1. Nauczyciel może również wstawić + lub - za oddanie bądź nie zadanej pracy, które mogą zostać zamienione na ocenę pozytywną lub negatywną na zasadach ustalonych przez nauczyciela.

12. Jeżeli uczeń nie wykona pracy zadanej przez nauczyciela, nagminnie nie odczytuje wiadomości oraz nie kontaktuje się z nauczycielem otrzymuje punkty ujemne z zachowania – lekceważący stosunek do obowiązków szkolnych.

 13. Lekcje z poszczególnych przedmiotów zadawane będą tylko i wyłącznie w tych dniach, w których występują w aktualnym planie lekcji, obowiązującym przed przejściem na zdalny system nauczania.

14. Każdy uczeń i rodzic ma możliwość konsultacji z nauczycielem prowadzącym zajęcia poprzez moduł wiadomości w dzienniku elektronicznym lub w sposób ustalony z nauczycielem uczącym. Nauczyciele pozostają do dyspozycji uczniów i rodziców w godzinach swojej pracy – zgodnie z planem lekcji.

 

W razie wątpliwości pozostaję do Państwa dyspozycji.

Agata Gąsior – dyrektor szkoły